BoekTok Live opent Boekenweek van Jongeren in Centrale Bibliotheek

Gepubliceerd op: 12 augustus 2024 09:18

Op 13 september vindt het festival BoekTok Live plaats in Bibliotheek Den Haag. Dit gratis evenement markeert de officiƫle start van de Boekenweek van Jongeren. Tijdens het festival wordt de winnaar van het Beste Boek voor Jongeren bekendgemaakt.

Daarnaast kunnen bezoekers hun favoriete (YA-)schrijvers ontmoeten, zich onderdompelen in de wereld van Taylor Swift, deelnemen aan diverse workshops en genieten van de muzikale en literaire activiteiten.

Opening

BoekTok Live biedt een gevarieerd programma voor jongeren. Het festival begint met De Grote Verhalenshow, een semi-literaire en multi-muzikale quizshow. 3PAK auteurs Astrid Boonstoppel, Michel van Egmond en Sholeh Rezazadeh nemen het in deze quiz tegen elkaar op onder leiding van Jelko Arts en Laurens van de Linde, bekend van de literaire boyband BOYBAND. Bezoekers kunnen ook meedoen en maken kans op mooie prijzen.

Tijdens het festival wordt de winnaar van het Beste Boek voor Jongeren bekendgemaakt in de categorieĆ«n Oorspronkelijk Nederlandstalig en Vertaald. De shortlist is al eerder bekendgemaakt, maar de definitieve winnaars worden op deze avond onthuld.

Bezoekers kunnen daarnaast boeken kopen bij de kraam van Boekhandel Paagman en diverse goodies verzamelen bij verschillende bookish verkopers. Het festival biedt tal van activiteiten, waardoor er voor iedereen wat te beleven valt.

Save the date!

Zet 13 september vast in de agenda! Het programma wordt nog bekend gemaakt maar de gratis tickets zijn al verkrijgbaar.

Naar de Boektok Live pagina

Boekenweek van Jongeren