BoekTok Live

Kom op 13 september naar het gratis festival BoekTok Live in Bibliotheek Den Haag, de officiële opening van de Boekenweek van Jongeren!

Hoor wie het Beste Boek voor Jongeren wint, ontmoet je favoriete (YA-)schrijvers, dompel je onder in de wereld van Taylor Swift of ga zelf aan de slag bij de leukste workshops. Je kunt de beste boeken shoppen bij de kraam van Paagman of goodies scoren bij de leukste bookish verkopers. Er is zoveel te doen dat je haast niet weet waar je moet beginnen!

Bestel jouw ticket gratis!

Zorg dat je erbij bent! Bestel hieronder jouw gratis ticket en zet 13 september in je agenda!

Gratis tickets

Programma

BoekTok Live is de officiële aftrap van de Boekenweek van Jongeren. Dat doen we met een heuse semi-literaire muzikale glittershow: De Grote Verhalenshow. 3PAK-auteurs Astrid Boonstoppel, Michel van Egmond en Sholeh Rezazadeh nemen het tegen elkaar op in deze literaire quiz die geleid wordt door Jelko Arts en Laurens van de Linde. Je kunt ze kennen als tekenaar, muzikant, schrijver of als lid van BOYBAND, de literaire boyband. En jij mag ook meedoen, want er zijn fantastische prijzen te winnen!

Blokkenschema Programma BoekTok Live

Daarnaast wordt er tijdens deze avond nog veel meer leuks georganiseerd. Zo vind je onder andere de volgende activiteiten:

The Glitter Grannies
: laat jezelf bij binnenkomst opmaken met glitters zodat we de avond al extra feestelijk beginnen. Want bij een feestje horen glitters en daar gaan de Glitter Grannies voor zorgen. Get your glam on!

We Love Taylor: Tijdens een mini-lezing door Myrthe Hooijmans komen talloze voorbeelden voorbij van boeken, poëzie en andere literaire verwijzingen die Taylor Swift in haar liedjes benoemt. Ook zijn er enkele schrijvers aanwezig die een hebben essay geschreven voor het boek T.S.. Samen duiken we in het werk van Taylor Swift en maken er een close reading sessie van.   Workshop boekenleggers maken: Van boekenleggers kun je er nooit genoeg hebben. Maar je hebt boekenleggers en boekenleggers. Tijdens de workshop van Collage Kitchen laat Helen Hartmann jou zien hoe je collagetechnieken gebruikt om dingen die je in je hoofd en hart draagt te vertalen en visualiseren.

Queer Tarot reading met Levi: Inzicht krijgen in jezelf of anderen? Een blik werpen op de toekomst of een kijkje nemen in een vorig leven? Levi leest tarot- en orakelkaarten en doet dat op geheel eigen queer wijze.

BookTok workshop: Tijdens deze workshop vertelt BookTokker Paula Heeger, bekend van het TikTok-account Paulaleest, jou alles over hoe je jouw profiel onderscheidend kunt maken. Wil jij graag feedback op jouw eigen account, dan is deze workshop voor jou een must!

Miskend Talent karaokeband: Een ding is zeker, met een karaokeband is elk feest compleet. Miskend Talent is een heuse karaokeband. Ervaar hoe het is om samen met een band op het podium te staan. De echte spotlight is natuurlijk voor jou, de muzikanten zijn slechts bijzaak. Kies een liedje uit de speellijst, beklim dat podium en zing uit volle borst!

• Kosten: gratis
  • Wanneer: vrijdag 13 september 2024
  • Hoe laat: inloop 19.00 uur, start programma 19.30
  • Waar: Centrale Bibliotheek Den Haag, Spui 68
  • Voor wie: iedereen die van (YA-)boeken en lezen houdt!
  • Exacte tijden volgen

Reserveer je gratis plek!

Zorg dat je erbij bent! Zet 13 september in je agenda! De gratis tickets zijn beschikbaar.
Klik op de knop 'Gratis tickets' en verzeker jezelf van een plekje!

Gratis tickets

Boekenweek van Jongeren