Zomerbieb

Je zomer begint met boeken

De zomer is hét moment om een boek te pakken en te lezen. Lekkere lange zomerdagen, tijd voor jezelf, tijd voor een boek. In de maanden juli en augustus staat de bibliotheek in het teken van de Zomerbieb. Dat betekent extra lang lenen, de leukste boeken mee op reis, een biebbezoek in het Zuiderpark en zomerse activiteiten.

Thrillerboeken

Bekijk meer thrillerboeken

Jeugboeken zomertips

Anti-verveeltips voor kinderen

Vakantielezen

palmbomen, regenboog, bergen

Vakantielezen helpt je met leuke opdrachten om ook in de zomer te blijven lezen. Ga op schattenjacht en ontdek Avonturenland, Dierenrijk, Lachland, Sportmanië. Griezelkust en Sprookjeseiland!

Naar Vakantielezen

logo De Grote Vriendelijke Podcast

De Grote Vriendelijke Podcast. De eerste Nederlandse podcast over jeugdliteratuur.

Naar de podcast

Naar buiten met de online Bieb!

E-books, luisterboeken en tijdschriften, altijd en overal. Gratis met je biebpas.

Wat ga jij lezen deze zomer?

Ontdek de online bibliotheek

KOO Zomerschool: doe je mee?

Een dag helemaal opgaan in kunst, wie wil dat niet? Van improvisatietheater tot schilderen en muziek maken: er is van alles te doen in de verschillende bibliotheken tijdens de workshops van KOO (Kunst Onderwijs Organisatie).

Doe mee aan de workshops

Gratis lid onder de 18 jaar

Wist je dat iedereen tot 18 jaar gratis lid kan worden van de bieb? Lid worden gaat makkelijk. Gebruik de knop meer informatie om meer te weten komen.

Lekker lang lenen

In de zomer ben je met je hoofd in de wolken, de zon en de boeken toch? Je kunt daarom van maandag 8 juli t/m zondag 18 augustus extra lang lenen, namelijk 6 weken.

Reisverhalen

Verhalen uit je vakantieland

Ontdek de mooiste boeken uit jouw vakantieland. Romans en thrillers uit Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland en meer vakantielanden.

Ontdek de verhalen

Reizen vanuit je stoel

Reizen algemeen

Thuis vakantie vieren

Uitstapjes in Nederland

Voor na de vakantie

Maak de overgang van zon, zee en boeken naar vergaderingen en deadlines wat aangenamer. We stelden een selectie samen die je helpt om weer fris en gemotiveerd aan de slag te gaan.

Wil je nog meer leuke, mooie of interessante boeken lezen en zoek je inspiratie? Ga met onderstaande knop naar onze inspiratiepagina's.