Deze wil je ook lezen!

boekenparade

Ontdek hier nog veel meer BoekenParade Tips 📚📚📚

📕De Tip van Yura, (eind)redacteur Bibliotheek Den Haag:

Een schitterend gebrek van Arthur Japin "Dit is mijn favoriete boek, omdat Lucia de hoofdpersoon in haar kwetsbaarheid en 'anders zijn' juist haar kracht vindt."

📚De Tip van Charlie, bibliothecaris Bibliotheek Transvaalkwartier:

De gevleugelde kat van Isabel Hoving "Dit prachtige fantasie verhaal gaat over de 12 jarige jongen 'Jasje' die gaat werken voor een handelsbedrijf. Dit bedrijf handelt in de droomwereld. Je belandt in een wereld vol geschiedenis, filosofie en hebzucht."

📕De Tip van Sjoerd, medewerker Bibliotheek Brede Taken:

Primitieve Dagen van William Finnegan "Een feest der herkenning voor surfers en een heel goede poging voor mensen die zelf niet surfen om ze te doen begrijpen (handig als het naasten zijn). Een daadwerkelijk serieuze, veeleisende carrière balanceren met een diepe obsessie en ogenschijnlijk tegenstrijdige levensstijl. Surfhistorisch gezien interessant om de ontdekking en ontwikkeling van een aantal van de meest bekende surfspots (golven) gedocumenteerd te hebben. Een essentieel werk, zeker in Den Haag met stadsdeel Scheveningen als kloppend hart van de Nederlandse surfscene. Aan te raden in het Engels."

📘De Tip van Sabine, Programmaleider De Bieb op School:

Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt van Fredrik Backman "Dit is een verrassend bijna sprookjesachtig ontroerend verhaal, pas in het laatste deel vallen alle stukjes op hun plek."

📚De Tip van Rakhi, programmamedewerker Publieksprogrammering:

De gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren "Het was een verjaardagscadeau van mijn opa en oma. Het verhaal is universeel, liefdevol en zo ontzettend mooi dat ik het al minstens tien keer heb gelezen."

📘De Tip van Kiki, Directie-adviseur:

De tuinen van Dorr van Paul Biegel "Dit kinderboek ontroerde mij enorm. Het is een anders dan anders romantisch sprookje, met prachtige namen als 'Mijnewel' en 'Jouweniet'. Toen ik het boek kreeg kon ik nog niet zo goed lezen, dus las mijn moeder of mijn tante het voor, dat was fantastisch. Daarna heb ik het nog heel vaak zelf gelezen."

Welk boek kies jij? 📚📚📚

📘De Tip van Aafje, coördinator Mediaverwerking:

Doe en denk als een kat van Stephane Garnier: “Van katten kunnen mensen best veel leren. Een kat denkt alleen maar aan haar eigen welzijn. Dat klinkt best egoïstisch. Toch zouden mensen er soms een voorbeeld aan moeten nemen. Het voorkomt stress en brengt rust. Leuk boek! Zeker als je katten hebt.”

📚De Tip van Ellen, Stadsdeelhoofd van Bibliotheken Bouwlust en Moerwijk:

Liefde kent veertig regels van Elif Shafak: "Ik vind alle boeken van Elif Shafak echt prachtig, maar deze is mijn favoriet omdat ze een heel mooi verhaal naadloos weet te combineren met het verhaal en de poëzie van Rumi."

📘De Tip van Niki, coördinator cluster Mediaverwerking:

Wat je van bloed weet van Philip Huff: "Ik kan natuurlijk niet kiezen en daarom heb ik gekozen voor het laatste boek dat ik heb gelezen en indruk op mij heeft gemaakt. Dit is deze rauwe, prachtige, beklemmende en indrukwekkende roman van Philip Huff."

📕De Tip van Johanna, medewerker team Informatie en Advies:

Eleanor Oliphant is completely fine van Gail Honeyman: "Het is een bijzonder mooi boek, goed geschreven, en je leest het in keer uit. Het is ontroerend, grappig en troostend.  Het verhaal is gebaseerd op een berichtje in een krant over een jonge vrouw die heel eenzaam is."

📚De Tip van Rosemarie, Centraal collectioneur wijkbibliotheken:

Geen taboe voor Theroux van Louis Theroux: "Geweldige journalist; zijn benadering, zijn vragen respectvol naar de mensen die hij onderzoekt, met humor en zelfrelativering."

📕De tip van Robert, medewerker Team Informatie & Advies:

The Boy, the Mole, the Fox and the Horse van Charlie Mackesy "Dit boek is als een moderne Winnie the Pooh, vol wijsheden over vriendschap, het leven en zo veel meer."