Workshop: Barbiekleertjes maken van afval

Donderdag 8 augustus 2024, van 14:00 tot 15:30 | Bibliotheek Leidschenveen

Kosten: gratis

Voorlezen en (afval) kleertjes maken voor Barbie/Ken/Action Man.

Hoera Barbie 65 jaar!
Met de bioscoopfilm 'Barbie' iwas er vorig jaar extra veel aandacht voor Barbie. Maar Barbie en Ken zijn er natuurlijk al heel lang, jouw oma, ouders en nu jijzelf...we spelen allemaal graag met Barbie.

Afvalkleertjes
‘De nieuwe kleren van de koningin’ is het eerste duurzame sprookje van Angelique Schipper van Talentenloods geworden. De Industriële Revolutie begon eind 18e eeuw met de kledingindustrie, omdat er te weinig kleding was. Nu is er teveel kleding dat zelfs als afval in de woestijn belandt. Angelique heeft een collectie gemaakt waarmee ze 65 barbies heeft aangekleed met afval: van wikkels om paaseitjes, papieren handdoekjes, snoepzakjes tot schuursponsjes. Zie jij waar het van gemaakt is? Kom kijken naar de expositie, tot en met 28 augustus te zien in bibliotheek Leidschenveen.

Workshop
In deze workshop maak je kleerjes voor Barbie of Ken van afvalmaterialen. Angelique neemt barbies mee (inclusief een aantal Actionman-poppen), afvalverpakkingen en knutselbenodigdheden. Je kunt ook afvalverpakkingen van thuis meenemen. Heb je zelf een Barbie of Ken? Neem deze dan mee, want dan kun je ze na afloop met hun nieuwe outfits mee naar huis nemen! Natuurlijk maken we er wel eerst mooie foto’s van!

Reserveren
Zin om Barbie een nieuwe outfit te geven? Reserveer dan snel een plekje via onderstaande knop.

Ik doe mee!